Posted in just write, me and camera

Test Roll From Recesky TLR + Fuji Proplus 100

This is the first roll from my new toycam, Recesky. It is a TLR camera and made from plastic just like ordinary toycam. When i got this camera, i have to built it by myself. I got a tricky shutter when i made it. Then i got a video tutorial from internet, and yes i made it ! The viewfinder is really help me, what i see is what i got. And the great thing is i can play with the focus, from 50 cm to infinity. What a great toycam !
I try to reload my proplus 100 there and i took my camera for a few days. And this is the result. Great tone and sometimes i got a great vignette. I really surprised with the result. Some slide is burned, got over exposure and some slide is under exposure. And some slide is just like we crop the image, but i dont know why.
Overall, i like my test roll from my Recesky. Next time i’ll do better and try to make some bulb mode !

Author:

dreamer. strange. different.

4 thoughts on “Test Roll From Recesky TLR + Fuji Proplus 100

  1. salam kenal sebelumnya, nama saya ilham (ID : humhumZ) dari Bontang, KALTIM๐Ÿ™‚ dulu pas kuliah seneng banget mainan toycam, tp skrg dh berkurang intensitasnya krn balik kampung, n ternyata lab cuci film di bontang dh pada punah ;(

    vinyetnya recesky “fatal” juga yah. keyen hehehehe ;DD jadi penasaran xp

  2. salam kenal juga๐Ÿ˜€
    saya maen2 toycam jg belum lama ko, baru akhir tahun kemaren. pertama pake aquapix pemberian temen hehe.
    sekarang setelah ketemu komunitas toycam, jadi lebih gmpang dapet akses rol film murah + cuci scan. ini aja nyecannya pake scanner temen. ahaha

    btw ni kamera emang keren vignettenya. tak pikir awalnya ga sefatal holga gitu. eh ternyata lebih sakit ni vignettenya ahaha

  3. bro nubie mau nanya nih. patokan ganti framenya tuh apa? apakah diliat dari counternya yang ada tanda panah dua kanan ama kiri ato gimana?

    terus gear yang buat fokus kok peret yah susah digerakin
    solusinya gimana?

    salken

  4. iyap, diliat dari tanda panah di kanan kiri lingkaran itu
    patokan 1 frame itu diputar setengah lingkaran, 180 derajat. dari panah satu ke panah berikutnya. kalo diputar satu lingkaran penuh berarti ada 2 frame.

    kalo masalah gear lensanya, mungkin kurang pas aja, dan karena itu plastik makanya ga bisa mulus.
    coba dilihat baik2 pas masang, di tepi luar itu ada titik kecil
    naah pas masang gear lensanya ini, titik di masing2 gear ini ditemukan dulu baru diputer ( dipasang )
    lumayan mengurangi peretnya
    ntar kalo sering d pake jg ga peret ko
    selamat mencoba๐Ÿ˜€

    btw panggil sist aja, saya bukan bro.. hehe

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s